ابن جوزی، سبط (1379). تَذکِرَةُ الخَواصّ مِنَ الأمّة فی ذِکرِ خَصائص الأئمة. ترجمه محمدرضا عطائی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
باقریپور، اشرف (1389). یونگ و روانشناسی دین. پژوهش فلسفی، (18)، پاییز و زمستان، 155-179.
بد، مهدیه (1397). فهم تجربه زیسته زائران در پیادهروی اربعین سال 1395 (بسترها و زمینههای شکلگیری ابر رویداد اربعین). مجله باغ نظر، 15(68)، 39-48.
پورمند، حسنعلی و روزبهانی، رؤیا (1397). تحلیل کهنالگویی الهینامه عطار (داستان زن صالحه) بر اساس نظرات یونگ. مجله شعرپژوهی (بوستان ادب) دانشگاه شیراز، سال دهم، شماره اول، بهار.
تبریزی، منصوره (1393). تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی. فصلنامه علوم اجتماعی، (64)، بهار.
ترابی، زهره؛ اسدی، شهام و جزپیری، علیرضا (1394). انطباق نظریات کریستوفر الکساندر با کهنالگوهای ایرانی. دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در مهندسی، علوم و تکنولوژی، اسفند 94، دبی.
توانا، محمدعلی و آذرکمند، فرزاد (1395). کهنالگوها و اسطورههای سیاسی عصر مدرن، بر اساس چهارچوب نظری کارل گوستاو یونگ. دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش سیاست نظری، (19)، بهار و تابستان، 1-37.
حسینی، مریم (1390). نقد کهنالگویی الهینامه عطار. کاوشنامه، سال دوازدهم، (23)، 9-34.
درودیان، محمدجواد (1397). منظر معنوی رویداد پیادهروی اربعین حسینی. مجله منظر، 10(45)، 56-65.
رایف، دانیل؛ استفن، لیسی و فریدریک جی، فیکو (1385). تحلیل پیامهای رسانهای (کاربرد تحلیل محتوای کمی در تحقیق). ترجمه مهدخت بروجردی علوی، تهران: سروش.
رضوانی، روحالله (1389). تحلیل محتوا. پژوهش، (3)، صص. 144-146.
رضویزاده، ندا (1396). ادراک و تجربه زیسته زائران پیاده ایرانی و عراقی (مورد مطالعه: پیادهروی اربعین آذر 1393 عراق). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 6(4)، زمستان، 595-631.
شراهی، اسماعیل و ذوالفقارزادهکرمانی، محمدمهدی (1398). واکاوای ادراک زائران از رفتار خادمان در اربعین: روایتی مردمشناختی از پدیده عظیم پیادروی اربعین. دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی دین و ارتباطات، سال بیست و ششم، (1)، بهار و تابستان، 115-148.
صرافزاده، رامینه و زند، مازیار (1396). خوانش نگارههای مانوی بر پایه نظریه کهنالگوی یونگ. مجله ادبیات نمایشی و هنرهای تجسمی، 1(4)، بهار، 33-44.
صنعتی، سمیه (1390). سوگواری از منظر مذاهب. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده الهیات و معارف اسلامی شهید مطهری، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
فرضی، حمیدرضا و بهزادی، حاجیه (1396). تحلیل کهنالگویی داستان امیرارسلان بر اساس نظریه تفرد یونگ. ویژهنامه قصهشناسی، فصلنامه فرهنگ و ادبیات عامه، سال پنجم، (12).
کریمی، صدیقه و نصر، احمدرضا (1392). روشهای تجزیهوتحلیل دادههای مصاحبه. سال چهارم، (7)، بهار و تابستان، 71-94.
کلبر، لوتزر (1392). الگوهای سفر از سفرهای زیارتی قرونوسطی تا سفرهای مجازی دوران پستمدرن. درتیموتی، دالن جی و السن، دانیل اچ (ویراستار). گردشگری، دین و سفرهای معنوی. ترجمه محمد قلیپور و احسان مجیدیفرد، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
گلابچی، محمود و زینالی فرید، آیـدا (1393). معماری آرکیتایپی، (کهنالگویی) الگوهای پایدار بنیادین. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
گیویان، عبدالله و امین، محسن (1396). محبت و هویت در آیینه نمایش جهانی اربعین (مطالعه ماهیت، کارکردها و ساختار پیادهروی اربعین از منظر ارتباطات آیینی). دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی دین و ارتباطات، سال بیست و چهارم، (2)، پاییز و زمستان، 167-194.
محسنی تبریزی، علیرضا و سلیمی، علی (1391). تحلیل محتوای کیفی قیاسی و بهرهگیری از آموزههای اسلامی در علوم اجتماعی. فصلنامه علمی پژوهشی روششناسی علوم انسانی، سال هجدهم، (72)، پاییز، 135-159.
نصیری، روحالله و مصطفوی روضاتی، سیدمحمدجلیل (1395). تحلیل رمان الشحاد (گدا) بر مبنای کهنالگوی یونگ. مجله زبان و ادبیات عربی، (15)، پاییز و زمستان.
هاشمی، مهران (1393). معنای فرم. مشهد: انتشارات فرهنگسرای میردشتی.
همایون، محمدهادی و بد، مهدیه (1394). تعیین انگیزههای معنوی گردشگران در سفرهای معنوی: مطالعه موردی رویداد پیادهروی اربعین. اولین کنفرانس گردشگری و معنویت، تهران: دانشگاه علم و فرهنگ.
یاوری، حورا (1387). روانکاوی و ادبیات. تهران: انتشارات سخن.
یونگ، کارل گوستاو (1370). روانشناسی و دین. ترجمه فواد روحانی، تهران: شرکت سهامی کتابهای جیبی.
یونگ، کارل گوستاو (1371). خاطرات، رویاها و اندیشهها. ترجمه پروین فرامرزی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
یونگ، کارل گوستاو (1372). جهاننگری. ترجمه جلال ستاری، تهران: توس.
یونگ، کارل گوستاو (1383). انسان و سمبولهایش. ترجمه محمود سلطانیه، تهران: جامی.
یونگ، کارل گوستاو (1389). مشکلات روانی انسان مدرن. ترجمه محمود بهفروزی، تهران: انتشارات دیبا.
MacIntyre, A. (1998). Whose Justice? Which Retionality. Notre Dame, University of Notre Dame Press.
Mark, M. & Pearson, C. S. (2001). THE HERO and THE OUTLAW: Building Extraordinary Brands Through the Power of Archetypes. United States of America: McGraw-Hill.
Mark, M. & Pearson, C. (2012). O Herói e o Fora da Lei: como construir marcas extraordinárias usando o poder dos arquétipos. São Paulo: Editora Cultrix.
Zhou, Y. J. (2007). Government and residents perceptions towards the Impact of a mega event: the Beijing 2008 Olympic games. Ph.D. Thesis. Hong Kong Polytechnic University, School of Hotel and Tourism Management.