ابوترابی، محمدعلی و ششجوانی، حمیدرضا (1399). برآورد سهم صنایع خلاق در تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران و پیشنهاد نظام آماری برای صنایع خلاق متناسب با وضعیت کشور. طرح پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (منتشر نشده).
پوشتا، دیترو دیگران (1395). صنایع خلاق برلین؛ تحلیلی تجربی از صنایع کلیدی آینده. ترجمه ناهید جمشیدیراد، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری پگاه روزگار نو.
تاوز، روث (1395). درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی. ترجمه احتشام رشیدی و انسیه ابری، تهران: تیسا (نشر اثر اصلی 2014).
تراسبی، دیوید (1393). اقتصاد سیاست فرهنگی. ترجمه سوسن علائی، تهران: انتشارات سوره مهر.
حنجری، سارا؛ تقوی، مهدی؛ تاری، فتحاله و جعفری صمیمی، احمد (1399). اثر مزیت نسبی صنایع فرهنگی بر رشد اقتصادی در ایران. پژوهشنامه بازرگانی، (94)، 231-258.
خزائی، حسین (1387). جهان معاصر: صنایع فرهنگی و هویت ملی. زمانه، (67)، 67-74.
دِ یونگ، الکه (1390). فرهنگ و اقتصاد؛ در باب ارزشها، علم اقتصاد و کسبوکار بینالمللی. ترجمه سهیل سمی و زهره حسینزادگان. تهران: ققنوس.
سامانه اطلاعات آماری استان تهران (1400). سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران. گزارش شاخصهای شهرستانی، بخش فرهنگ و هنر: https://amar.thmporg.ir/
فلاح، افشین (1391). بررسی روشهای تولید و ساماندهی آمار صنایع فرهنگی. تهران: پژوهشکده آمار، گروه پژوهشی طرحهای فنی و روشهای آماری
فلاح، افشین (1391). بررسی روشهای تولید و ساماندهی آمار صنایع فرهنگی. تهران: پژوهشکده آمار، گروه پژوهشی طرحهای فنی و روشهای آماری.
قیدرلو، کمیل؛ وجدانی، محمد و جانقربان، مریم (1401). محاسبه حجم اقتصاد پادفرهنگ در سینمای جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی 20 فیلم پرمخاطب سینمای ایران در سالهای 1396 تا 1400). مطالعات جامعهشناختی (منتشر نشده).
کاظمیان، مهرداد؛ ابراهیمی، قربانعلی و همتی، زهرا (1393). مصرف فرهنگی و عوامل مرتبط با آن مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران. جامعهپژوهی فرهنگی، 5(2)، 133-153.
گلریز، حسن (1365)، حسابداری اقتصادی. تهران: انتشارات پیشبرد.
محمدبیگی، علیاعظم (1379). جایگاه بخش فرهنگ و هنر در اقتصاد ملی.
نامه پژوهش، بهار و تابستان، (16 و 17).
ناظمی اردکانی، مهدی و صیادی، محمد (1393). بررسی وضعیت مؤلفههای اقتصاد فرهنگ در ایران؛ مقایسه تطبیقی با کشورهای منتخب دنیا و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد فرهنگ در کشور. راهبرد اجتماعی فرهنگی، سال چهارم، (13).
یونسکو (1388). صنایع فرهنگی: مانعی بر سر راه آینده فرهنگ. ترجمه مهرداد وحدتی. تهران: نگاه معاصر.
Ana Flávia Machado, A.F.; André Braz Golgher, A.B.; Sibelle Diniz, S. & Luiz Carlos Day Gama. L.C., (2017). Consumption of cultural goods and services and time allocation in Brazil, 27(1), 35-63.
Bonet, L. & E. Négrier (2018). The participative turn in cultural policy:
Paradigms, models, contexts, Poetics, 64-73.
Chan, Tak Wing & John H. Goldthorpe (2007). Social Stratification and Cultural Consumption: Music in England. European Sociological Review, 23(1).
Cunningham, S. (2002). From Cultural to Creative Industries: Theory, Industry and Policy Implications. Media International Australia, (102), 54-65.
Cunningham, S. (2002). From Cultural to Creative Industries: Theory, Industry and Policy Implications.
Media International Australia, (102), 54-65.
https://doi.org/10.1177/1329878X0210200107.
Eurostat (2020). Culture statistics-household expenditure on culture: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Culture_statistics-household_expenditure_on_culture
Fesel, B. & M. Söndermann (2007). Culture and Creative Industries in
Germany. Bonn: Auswartiges amt.
Moore, Ieva (2013). Cultural and Creative Industries Concept – A Historical Perspective. Procedia--Social and Behavioral Sciences, (110), 738-746.
Throsby, David (2001). Economics and Culture. Cambridge University Press.
UK Government Department for Culture, Media, and Sport (DCMS) (2001). Creative industries mapping document 2001, 2nd edition.
UNCTAD (2004). Creative Industries and Development. Eleventh session, Sao Paolo, June 2004.Accessed in May 2008.http://www.unctad.org/en/docs//tdxibpd13_en.pdf
UNCTAD (2008). Creative Economy Report 2008: The Challenge of Assessing the Creative Economy: Towards Informed Policy-making. New York: UN.
UNCTAD (2010). Creative Economy Report 2010: a Feasible Development Option. https://unctad.org/system/files/official-document/ditctab20103_en.pdf
UNCTAD (2013). Creative Economy Report. Widening local development pathways. 2013 special edition.
UNESCO (2009). THE 2009 UNESCO FRAMEWORK FOR CULTURAL STATISTICS (FCS). UNESCO Institute for Statistics (UIS), Canada.
UNESCO (2012), Measuring the economic contribution of cultural industries; A review and assessment of current methodological approaches, UNESCO Institute for Statistics.
Unesco (2012). Measuring the economic contribution of cultural industries; A review and assessment of current methodological approaches, UNESCO Institute for Statistics
UNESCO Institute for Statistics Culture Programme: Improving the Understanding of the Creative Economy Worldwide (2005). UNESCO.
WIPO (2009). Guide on Surveying the Economic Contribution of the Copyright-based Industries. World Intellectual Property Organization.