آیتالله خامنهای. بازیابی از پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی سید علی خامنهای: http://www.khamenei.ir.
استیونسون، رالف؛ دبری، ژ.ر (1379). هنر سینما. (پرویز دوانی: مترجم). تهران: امیرکبیر.
بازن، آندره (1376). سینما چیست. (محمد شهبا: مترجم). تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
بزرگ، حوریه (1393). بررسی ماهیت و الگوی جذابیت در پیامرسانی دینی با تأکید بر سینما. پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه باقرالعلوم: دانشکده حقوق و علوم سیاسی.
بزرگ، حوریه؛ امامی، سید مجید (1394). از تصویرآفرینی قرآنی تا تصویرسازی سینمایی؛ پژوهشی در امکان رسانه دینی. مطالعات فرهنگ و ارتباطات، (62)، صص 133-160.
پیرخواه، سینا (1395). تحلیل روانشناختی سینمای کودک پس از انقلاب اسلامی و چگونگی ارتباط آن با مخاطب در دهه ۶۰. پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه سوره.
جلالی، غلامرضا (1379). روایت مشترک دین و سینما از مقوله زمان. در سینما از نگاه اندیشه، مقاله منتشرشده در سومین هماندیشی دین از چشم سینما، (صص. 301-328). تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری.
جوادی یگانه، محمدرضا و آقاسی، محمد (1391). برزخ یهودی ـ سیحی شده در سینمای ایران، دین و ارتباطات، (41)، صص67-93.
حافظی، هادی (1388). بررسی مؤلفههای زنجیره تأمین صنعت سینما بامطالعه موردی سینمای دینی. پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه امام صادق (ع): دانشکده معارف اسلامی و مدیریت.
حبیبی، یدالله؛ عیوضی، یاور؛ معظمی گودرزی، ابراهیم (1396). مسئله فرهنگی و مسئله شناسی فرهنگی ایران (در دیدگاه نخبگان دانشگاهی و حوزوی داخلی). فرهنگ در دانشگاه اسلامی، سال هفتم (4)، صص 525-550.
حسینی، سید حسن. (1386). دین و رسانه؛ رسانه دینی یا دین رسانه ای. دین و رسانه، به کوشش جوادی یگانه، محمدرضا عبداللهیان، تهران، طرح آینده.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ آذر، عادل (1388). روششناسی پژوهشهای کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار.
دفلور، ملوین و دنیس، اورت ای (1383). شناخت ارتباط جمعی، (سیروس مرادی: مترجم)، تهران: انتشارات دانشکده صدا و سیما.
راودراد، اعظم و معتمدی، بشیر (1396). بررسی امکان بازنمایی امر قدسی در قالب تصویر متحرک، دین و ارتباطات (51)، صص37-65.
رسولی، ابوالفضل (1388). بررسی چگونگی بازنمایی زنان در سینمای ایران تحلیل محتوای بیست فیلم سینمایی با محوریت نقش زنان در دو دوره دهساله (75-1366) و (85-1376). پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی: دانشکده علوم اجتماعی.
شارف، استفان (1382). عناصر سینما. (محمد شهبا و فریدون خامنهپور: مترجم). تهران: انتشارات هرمس.
صابری، معصومه (1392). فرایند مدیریت استراتژیک سینما. پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی: دانشکده مدیریت و حسابداری.
عابدی جعفری، حسن و تسلیمی، محمدسعید و فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1390). «تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی»، اندیشه مدیریت راهبردی، سال پنجم، شماره دوم (پاییز و زمستان)، صص 198-151.
فرخی، حسین؛ افتخاری، سید اسماعیل (1393). گفتمانهای هنری در ایران پس از انقلاب اسلامی؛ (با تأکید بر سینما). پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، (10)، صص 180-147.
قوانین و مصوبات کشور، بازیابی از پایگاه اطلاعرسانی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی: http://rc.majlis.ir.
کازه بیه، آلن (1382). پدیدارشناسی و سینما. (علاءالدین طباطبایی: مترجم). تهران: انتشارات هرمس.
کلینی محمد بن یعقوب (1365). کافی. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
لوزیک، دانیلین (1394). نگرشی نو در تحلیل مسائل اجتماعی. (سعید معیدفر: مترجم). تهران: امیرکبیر.
منتظرقائم، مهدی و یادگاری، محمدحسن (1394)، مطالعه بازنمایی حجاب، پوشش و آرایش هنرپیشگان زن در پوسترهای فیلمهای سینمای ایران و مطابقت آن با سیاستگذاری فرهنگی سه دولت (سازندگی، اصلاحات و اصولگرا): به روش رهیافت گفتمانی استوارت هال، دین و ارتباطات (48)، صص 157-193.
موسایی، میثم؛ شیانی، ملیحه (1386). تخمین تقاضای خانوار برای رفتن به سینما در 24 استان ایران. رفاه اجتماعی، (25)، صص 301-320.
موسوی صمدی، سیداحمد (1392). دیپلماسی سینمایی جمهوری اسلامی ایران (تجربهها، چالشها و راهبردها). پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه امام صادق (ع): دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات.
ناصری، حسین (1376). مبانی فقهی کاربری تصویر در سینما. نقد سینما، (11)، صص 35-32.
وحید، مجید (1388)، سیاستگذاری عمومی، تهران: میزان.
هاشمیان، سید محمدحسین؛ بزرگ، حوریه (1393). امکان یا امتناع سینمای دینی در آیینه حکمت صدرایی. معرفت فرهنگی اجتماعی، (20)، صص 131-108.
Braun, V. & Clarke, V. (2115). Using thematic analysis in psychology, 3(2).
Cubitt, Sean (2004). The Cinema Effect, London: The MIT Press.