اسلامی ندوشن، محمد علی(1374). ماجرای پایان ناپذیر حافظ. تهران: انتشارات یزدان.
اوحدی اصفهانی(1340). کلیات. تصحیح، مقابله و مقدمه سعید نفیسی. تهران: انتشارات امیر کبیر.
برکت، بهزاد و دیگران(1389)، «نشانهشناسی شعر؛ کاربست نظریه مایکل ریفاتر بر شعر: ای مرز پر گهر فروغ فرخزاد»، فصل نامه پژوهش های زبان و ادبیات تطبیقی، دوره 1، شماره 4.
بلور، مریل، بلور، توماس(1389). مقدمهای بر روند تحلیل گفتمان انتقادی. ترجمه علی رحیمی و امیر حسین شاه بالا. تهران: جنگل.
ترابی، ضیاء الدین(1389). آشنایی با ادبیات مقاومت جهان. تهران: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدّس.
چهرقانی برچلویی، رضا(1396)، «ادبیات پایداری در ایران، بازشناسی مؤلفهها، فرصتها و چالشها» ، ادبیات پارسی معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال هفتم، شماره دوم، تابستان.
حافظ، شمس الدّین محمد(1379). دیوان حافظ. به اهتمام محمد قزوینی و قاسم غنی. تهران: انتشارات زوّار.
حسینی زاده، محمدعلی(1388)، «نظریه گفتمان و تحلیل سیاسی»، نشریه علوم سیاسی، سال هفتم. شماره 28.
خرمشاهی، بهاءالدین( 1375). «حافظ نامه». ج 1. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
رازی، نجم الدین(1366). مرصادالعباد. به اهتمام محمد امین ریاحی. تهران. انتشارات علمی و فرهنگی.
ساسانی، فرهاد(1389)، «تاثیر بافت متنی بر معنای متن»، دو فصلنامه علمی- پژوهشی زبان پژوهی دانشگاه الزهراء (س) ، سال دوم، شماره 3، پاییز و زمستان.
سجودی، فرزان (1377)، «درآمدی بر نشانه شناسی»، فصلنامه فارابی، شماره 30.
___________(1387)، «نشانهشناسی کاربردی». تهران: علم.
___________(1386)، «غزلیات حافظ، عرصه تقابل دو گفتمان»، سالنامه حافظپژوهی. دفتر 10.
سجودی، فرزان، زمانی، مریم(1395)، «بررسی نقش بافت موقعیت در شکلگیری معنا در نمایشنامه من اورلاپی هستم»، فصلنامه علمی پژوهشی زبان پژوهی دانشگاه الزهراء(س)، سال هشتم، شماره 20. پاییز.
سجودی، فرزان، کاکهخانی، فرناز(1390)، «بازی نشانه ها و ترجمه شعر»، دو فصلنامه علمی- پژوهشی زبان پژوهی دانشگاه الزهراء(س)، سال سوم، شماره 5، پاییز و زمستان.
سعدی شیرازی، مصلح الدین(1346). کلیات. به تصحیح محمد علی فروغی. تهران: انتشارات امیر کبیر.
سلطانی. علیاصغر (1392). قدرت، گفتمان و زبان. تهران: نشر نی.
__________(1393)، «نشانهشناسی گفتمانی یک جدایی»، مطالعات جامعه شناختی، دوره 21، شماره دو.
___________(1383)، «تحلیل گفتمان به مثابه روش»، نشریه علوم سیاسی، شماره 28.
شریفی، شهلا؛ پردل، مجتبی(1390). «بررسی منتخبی از غزلیات حافظ بر اساس نظریه لاکلائو و موف». پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
شفیعی، کدکنی(1396). «این کیمیای هستی؛ درباره حافظ». تهران: نشر سخن.
صرفی، محمد رضا(1393)، «گستره ادبیات پایداری»، نشریه ادبیات پایداری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، سال ششم، شماره دهم، بهار و تابستان.
صفوی، کوروش(1386). «آشنایی با معنیشناسی». تهران: پژواک کیوان.
ظفری، حسین، پور عزّت، علی اصغر، ذوالفقار زاده، محمد مهدی، همایون، محمد هادی (1396)، «مختصاتیابی از تصویر مطلوب حکمرانی زمینه ساز ظهور»، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت اسلامی، سال 25، شماره 4، زمستان.
علیزاده بیرجندی، زهرا و ملک زاده، الهام(1392)، «کاربرد نشانهشناسی به عنوان یک مدل تحلیلی در پژوهش های تاریخی». مجموعه مقالات همایش تاریخ و همکاریهای میانرشتهای. به کوشش داریوش رحمانیان. تهران: پژوهشکده تاریخ اسلام.
فتوحی رود معجنی، محمود(1392)، «اراده معطوف به آزادی در دیوان حافظ»، ماهنامه تجربه، شماره 5. مهر ماه.
فرغانی، سیفالدین(1364). دیوان اشعار. به تصحیح و مقدمه ذبیحالله صفا. چاپ دوم. تهران: انتشارات فردوسی.
کرمانی، خواجو(بی تا). دیوان اشعار. به تصحیح احمد سهیلی خوانساری. بی جا: چاپخانه حیدری.
مقدمی، محمدتقی(1390)، «نظریه تحلیل گفتمان لاکلائو و موف و نقد آن»، نشریه معرفت فرهنگی – اجتماعی، سال دوم، شماره دوم.
مولوی، جلال الدین محمد(1362). مثنوی معنوی. به تصحیح رینولد آلن، نیکلسون. به اهتمام نصرالله پور جوادی. تهران: انتشارات امیر کبیر.
نامور مطلق، بهمن(1386). «درآمدی بر بینامتنیّت، نظریهها و کاربردها». تهران:سخن.
هوارث، دیوید(1377)، «نظریه گفتمان». ترجمه سید علی اصغر سلطانی، فصلنامه علوم سیاسی، شماره دوم.
Foucault. michel. (1972). Power knowledge: selected interviews and other writings. ED.by Colin gordin.
Foucault. M. (1972). The Archoaeology Of Knowledge. Translated by A Sheridan. London: Routledge. [1969]
Laclau, E. & Mouffe, C. (1985). Hegemony and Socialist Strategy: Towards a Radical Democratic Politics. London: Verso.