امین، محسن. (1394). پیادهروی اربعین بهمثابه ارتباطات آیین شیعی، به راهنمایی عبدالله گویان، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات گرایش مطالعات سیاست گذاری، گرایش سیاستگذاری عمومی، دانشگاه امام صادق(ع)، ۱۳۹۴.
انگوتی، زینب. (1396). چگونگی و دلایل حضور و مشارکت زنان ایرانی در پیادهروی اربعین، پایاننامه دانشکده رفاه، استاد راهنما: میثم فرخی.
بوردیو، پیر. (1391). تمایز: نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی، ترجمه: حسن چاوشیان، نشر ثالث.
پویافر، محمدرضا. (1397). الگوی فعالیت ها وتجربه خیر دینی در آیین پیادهروی اربعین، بنیاد خیریه راهبری آلاء، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
خاشعی، وحید. (1392). درآمدی نظری بر تصمیمگیری راهبردی حکمت بنیان، فصلنامه مدیریت اسلامی، سال 23، شماره 2: ۴۳-۶۶.
درودیان، محمد جواد. (1397). منظر معنوی رویداد پیادهروی اربعین حسینی؛ مجله منظر، 10 (45): 56-65.
درویشی سه تلانی، فرهاد و سید محمدغفار نیکنام راد (1395) بررسی ایستارهای دانشجویان نسبت به سیاست خارجی دولتهای نهم و دهم، پژوهشنامه علوم سیاسی، سال یازدهم، شماره 3: 51-78.
رضاییان، علی و سونا بایرام زاده. (1395). واکاوی شکست سیاستهای همتکاملی صنعت بانکداری و فناوری اطلاعات در ایران، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، دوره دوم، شماره 3: 31-55.
رضوی زاده، ندا. (1396). ادراک و تجربۀ زیستۀ زائران پیادۀ ایرانی در عراق، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره 6، شماره 4: 595-631.
صرامی، عارفه و اصغر فهیمیفر. (1397).تصویر، ایماژ و ادراک بصری، نشریه هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، دوره 23، شماره2.
فرجی، امین و محمدمهدی ذوالفقارزاده کرمانی و رضا باقری کاهکش. (1396). تحلیلی بر تدوین الگوی سرمایه اجتماعی شهری بر مبنای جریان اربعین، مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 4، شماره 4: 475-499.
محسنی، منوچهر و جاراللهی، عذرا. (1382). مشارکت اجتماعی در ایران، تهران، آرون.
مولانا، حمید. (1375). رسانهها و انگارهسازی، ترجمه: غلامرضا تاجیک، رسانه، سال هفتم، شماره دوم: 10-17.
Bourdieu, P. (1993) Sociology in Question (trans. R Nice). London: Sage Publications.
Drury, J. & Reicher, S.D. (2005). “Explaining enduring empowerment: A comparative study of collective action and psychological outcomes.” European Journal of Social.
Drury, J. & Reicher, S.D. (2000). Collective action and psychological change: The emergence of new social identities. British Journal of Social Psychology, 39, 579-604.
International Encyclopedia of the Social Science, 1972, vol. 3-4, Reprint Edition, New York & London, Macmillan Company & The Free Press.
Neville, F. & Reicher, S.D. (2011). The experience of collective participation: Shared identity, relatedness and emotionality. Contemporary Social Science, 6, 377-396.
Psychology, 35, 35–58.
Reicher, S. D. (2011). Mass action and mundane reality: an argument for putting crowd analysis at the centre of the social sciences. Contemporary Social Science, 6, 433-450.
Reicher, S.D. & Haslam, S.A. (2010). Beyond help: a social psychology of collective solidarity and social cohersion. In S. Sturmer & M. Snyder (Eds.) The Psychology of Prosocial Behavior. London: Wiley.
Tajfel, H., & Turner, J.C. (1979). An integrative theory of intergroup conflict. In: Austin, W. & Worchel, S., eds. The social psychology of intergroup relations. Monterey, CA: Brooks/Cole, 33-47.
Turner, J., Hogg, M., Oakes, P., Reicher, S. D., & Wetherell, M. (1987). Rediscovering the social group: A self-categorization theory. Oxford: Blackwell.
Van Zomeren, M., Spears, R., Leach, C., & Fischer, A. (2004). Put your money where your mouth is! Explaining collective action tendencies through group-based anger and group efficacy. Journal of Personality and Social Psychology, 87, 649 – 664.