بشیر، حسن؛ چابکی، رامین (1393). نقش سواد رسانهای در توسعه انسانی: مطالعه موردی کتاب (سیاستهای اجرایی سازمان صداوسیما و سند تحول وزارت آموزشوپرورش). رسانه، 25(4). صص. 63-80.
تقیزاده، عباس و طاهری، شیوا (1395). مطالعه ضرورتها و نیازمندیهای آموزش بومیسازی سواد رسانهای. تهران: پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ الگوی پایه پیشرفت.
حسینزاده، علیحسین؛ رضادوست، کریم؛ مبینی، محمدعلی؛ مبینی، ایرج (1394). گفتمان بومیسازی علم و ساختارهای اجتماعی: مدل استقرار مناسب نهاد علم جامعهشناسی درون ساختارهای اجتماعی جامعه ایران. فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی، 22(2)، صص. 44-23.
حسینی، سیدبشیر؛ صلواتیان، سیاوش؛ معتضدی، سینا (1393). بررسی ابعاد بومیسازی الگوهای آموزش سواد رسانهای باتکیهبر الگوی آموزشی سواد رسانهای در کانادا. تهران: اولین کنفرانس بینالمللی سواد رسانهای در ایران.
خسروپناه، عبدالحسین؛ پناهی آزاد، حسن (1389). هستیشناسی معرفت. تهران: انتشارات امیرکبیر.
ساروخانی، باقر (1384). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، جلد اول. تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
علیپور، مهدی؛ حسنی، حمیدرضا (1394). پارادایم اجتهادی دانش دینی (پاد). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
فروند، ژولین (1385). نظریههای مربوط به علوم انسانی. (علیمحمد کاردان، مترجم)، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
قربانی، محمدرضا؛ نیوشا، بهشته؛ شاطریان، فاطمه (1395). ساخت و هنجاریابی آزمون سواد رسانهای جوانان شهر تهران. پژوهشهای ارتباطی، 23 (88). 98-73.
کیارسی سمیه، کیارسی آزاده (1396). واکاوی جایگاه سواد رسانهای انتقادی در نظام آموزشوپرورش ایران. پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، ۲ (۱۱)، صص. ۱۷-۳۷.
گوتک، جرالد ال. (1388). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، (محمدجعفر پاکسرشت، مترجم)، تهران: انتشارات سمت.
موحد ابطحی، سیدمحمدتقی (1396). بررسی و نقد کتاب پارادایم اجتهادی دانش دینی. پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 17(2). صص. 75-99.
وب سایت یونسکو در ایران.
هاشمی، شهناز (1393). بررسی نقش رسانه در نظام تربیتی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش: تأکید بر ضرورت آموزش سواد رسانهای. رسانه. 25(4)، صص. 5-18.
هالینگ، دیل (1381). تاریخ فلسفه غرب. (عبدالحسین آذرنگ، مترجم)، تهران: انتشارات ققنوس.
Alipour, Mahdi; Hassani, Hamidreza (2015). Paradaime Ijtehadi Danesh-e Dini (PAD). Qom: Pajoheshgahe Howzeh va Daneshgah(In Persian).
Bashir, Hasan & Chaboki, Ramin (2015). The Role of Media Literacy in Human Development (Book entitled IRIB Executive Policies & Development Document of the Education Ministry), Rasaneh. 25 (4). 63-80.b (In Persian).
Buckingham, David (2013).
Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. John Wiley & Sons: New Jersey.
De Abreu, Belinha (2019). Teaching Media Literacy. Chicago: American Library Association.
Freund, Julien (1973). Les theories des science humaines. Translate: Ali Mohammad Kardan. Tehran: Mrakaz-e Nashr-e Daneshgahi. (In Persian).
Fumerton, Richard (2009). Epistemology. New Jersey: John Wiley & Sons.
Ghorbani, Mohammadreza; Neusha, Beheshteh; Shaterian, Fatemeh (2016). Constructing and Standardizing of Media Literacy Assessment Questionnaire for Youth in Tehran. Communication Research. 23(88), 73-98. doi: 10.22082/cr.2017.24522. (In Persian).
Gutek, Gerald L. (1977). Philosophical & Ideological Perspective on Education. Boston: Allyn and Bacon. Translate: Mohammad Jafar Pakseresht. Tehran: SAMT. (In Persian).
Hallingdale, Reginald John (1381). Western Philosophy: An Introduction. Translate by: Abolhossein Azarang. Tehran: Ghoghnos. (In Persian).
Hashemi. Shahnaz (2005). Review of Media Role in Education System of Document of Fundamental Reform in Education: Emphasis of Necessity of Media Literacy Education. Rasaneh. 25 (4). 5-18. (In Persian).
Hetherington, Stephen (2019).
What is Epistemology? New Jersey: Wiley.
Hosseini, Seyed Bashir; Siavash, Salavatian; Motazedi, Sina (2015).
Barresi Abade Bomisazi Olgohaye Amozesh savade Rasanehi ba Tekyeh bar Olgoye Amozeshi Savad Rasanehi dar Canada. Tehran: Avalin conferanse Beinolmelali Savade Rasanehi dar Iran.
https://www.academia.edu/11564102. (In Persian).
Hosseinzadeh, Ali Hossein; Rezadost, Karim; Mombeini, Mohammadali; Mombeini, Iraj (2015). Goftemane Bomisazi Elm va Sakhtarhaye Ejtemai: Modele Esteghrare Nahade Elme Jameeshenasi Darone Sakhtarhaye Ejtemai Jamee Iran. Marefate Farhangi Ejtemai. 22 (2). 23-44.(In Persian).
Khomeini, Seyed Rouhollah (1998). Sharhe Hadise Jonood va Aghl va Jahl. Tehran: Moasese Tanzim va Nashre Asare Imam Khomeini.(In Persian).
Khosropanah, Abdolhossein; Panahiazad, Hassan (2010). Hastishenasi Marefat. Tehran: AmirKabir. (In Persian).
Kiaresy, Somayeh; Kiaresy, Azadeh (2017). Examining Critical Media Literacy Status in Iran's Education System. Journal of New Advances in Behavioral Sciences.(11)20, 17-37. (In Persian).
Movahed Abtahi, SayyedMohammadTaghi (2017). A Critical Review of “Ijtehadic Paradigm of Religious Science”. Critical Studies in Texts and Programs of Human Sciences. 17 (2), 75-92. (In Persian).
Potter, James (2013). Media Literacy, SAGE Publications: New York.
Saroukhani, Bagher (2005). Research Methods in Social Sciences. Vol.1. Tehran: Institute for Humanities and Cultural Studies. (In Persian).
Scheibe, Cyndy & Rogow, Faith (2012). The Teacher s Guide to Media Literacy: Critical Thinking in a Multimedia World. California: Corwin Press.
Sen, Amartya (2001). Development as Freedom, OUP Oxford: Oxford.
Taghizadeh, Abbas & Taheri, Shiva (2016). Motalee Zaroratha va Niazmandihaye Amozesh Bomi Savad Rasanehi. Panjomin conferanse Olgoye Irani Islami Pishraft. Tehran.
https://5cp.olgou.ir/papers/365.pdf. (In Persian).
UNESCO (2012).
Education for Sustainable Development – N° 4 – Sourcebook (learning & training tools),
UNESCO: Paris.
UNESCO (2013).
Global Media and Information Literacy Assessment Framework: country readiness and competencies. Paris:
UNESCO.
UNESCOhttps://fa.irunesco.org/wp-ontent/uploads/2016/06/GMRfarsi.pdf
Zagzebski, Linda (2008).
On Epistemology, Cengage Learning. Boston.