سایت رهبر معظم انقلاب به نشانی WWW.KHAMENEI.IR.
الوانی، سیدمهدی و فرقانی، علی (1389). طراحی مدل شایستگی برای دبیر خبر در صداوسیمای ج.ا.ایران. فصلنامه مطالعات رسانهای، 9(2)، 1-34.
امیرخانی، زیبا؛ فرهنگی، علیاکبر و مظفری، افسانه (1394). طراحی مدل شایستگی مدیریت رسانهای. فصلنامه مطالعات رسانهای، 10(3)، 21-29.
پورعابدی، محمدرضا؛ ضرابی، مجید؛ سجادی، حنان و رضی، زهرا (1395). طراحی مدل شایستگی چندبُعدی مدیران و کارکنان. فصلنامه مدیریت منابع انسانی، 8(2)، 27-52.
حسینی، سیدبشیر؛ حیدری، رضا؛ رهرو، حمیدرضا و نجفی، علی (1399). شناسایی و تبیین ویژگیهای مطلوب مدیران رسانه ملی براساس مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، دومین همایش بینالمللی گام دوم انقلاب اسلامی: مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز، تهران: https://civilica.com/doc/1159705
خنیفر، حسین و مسلمی، ناهید (1398). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی. تهران: انتشارات نگاه دانش.
خواستار، حمزه (1388). ارائه روشی برای محاسبه پایایی مرحله کدگذاری در مصاحبههای پژوهشی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی روششناسی علومانسانی، 15(58)، 161-174.
دهقانان، حامد (1385). مدیریت بر مبنای شایستگی (ضرورتها و راهکارها). مجلس و راهبرد، (53)، 117-149.
دیانتی، محمد و عرفانی، مریم (1388). شایستگی؛ مفاهیم و کاربردها. تدبیر، شماره 206، 14-19.
رشید، خسرو؛ کریمی، کامبیز و عطایی، مائده (1399). تعیین و طبقهبندی شایستگیهای عمومی و اختصاصی شغلی بازرسان مراکز دولتی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 12(3)، 183-207.
رمضانپناه، ندا؛ علامه، سیدمحسن؛ سماواتیان، حسین و قانعنیا، مریم (1399). طراحی الگوی توسعه شایستگیهای مدیران عالی و میانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 11(44), 65-94.
روشندل اربطانی، طاهر و جعفری زوج، سیدجواد (1394). ارائه مدل شایستگی نیروی انسانی در سازمانهای خبری: مطالعه موردی. فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، 28(3)، ۴۷-۶۲.
زارعی متین، حسن؛ رحمتی، محمدحسین؛ موسوی، سیدمحمدمهدی و ودادی، احمد (1393). طراحی مدل شایستگی مدیران در سازمانهای فرهنگی کشور. فصلنامه علمی مدیریت سازمانهای دولتی، 2(4), 19-36.
سیمخواه، مسعود و محمدخانی، الهه (1398). تأثیر کیفیت مبادله رهبر ـ پیرو و عدالت سازمانی بر سلامت سازمانی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 11(3)، 93-133.
شمس، غلامرضا؛ خراسان، اباصلت و عباسی، حامد (1393). تدوین مؤلفههای شایستگی مدیران گروههای آموزشی: مطالعه کیفی. فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمانها، 3(2)، 37-64.
صلواتیان، سیاوش؛ هرمزیزاده، محمدعلی و شهبازی سلطانی، محمد (1395). شناسایی و رتبهبندی ویژگیهای کلیدی «مدیرِ جهادیِ رسانه». دین و ارتباطات، 23(2)، 81-117.
عابدیان اول، اکرم (1390). طراحی مدل شایستگی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد. (پایاننامه کارشناسی ارشد). رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
محبی، علی و محمدیان شمیم، مجید (1396). طراحی مدل شایستگی مدیران و کارشناسان آموزش فرماندهی انتظامی شرق استان تهران. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 5(4)، 145-164.
منزه، لیلا؛ شریفی، سیدمهدی؛ امین، فرشته و روشندل اربطانی، طاهر (1399). طراحی مدل شایستگی مدیران صنایع خلاق (موردمطالعه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران). مدیریت سازمانهای دولتی، 8(3)، 33-50.
موسوی، سیدمحمد (1391). الگوی توسعه سرمایه انسانی در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. (پایاننامه دکترای مدیریت بازرگانی). گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
میرسپاهی، ناصر و غلامزاده، داریوش (1388). طراحی الگوی شایستگی برای پرورش مدیران در بخش دولتی ایران. نشریه آینده پژوهشی مدیریت، 20(4)، 1-16.
میکائیلی، علی؛ فرهنگی، علیاکبر و حسینی دانا، حمیدرضا (1399). سبک رهبری مشارکتی و تأثیر آن بر اثربخشی سازمانی در سازمانهای رسانهای با تأکید بر سازمان صداوسیما. فصلنامه علمی رسانههای دیداری و شنیداری، 14(34).
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic networks: an analytic tool for qualitative research. Qualitative Research, 1(3), 385-405.
Bissett, R. L. (2009). An Assessment of the Research chefs association's core competencies for practicing culinologists (Doctoral dissertation, Ohio University).
Blaskova, M.; Blasko, R. & Kucharcikova, A. (2014). Competences and Competence Model of University Teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (159), 457-467.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
Draganidis, F. & Mentzas, G. (2006). Competency based management: a review of systems and approaches. Information management & computer security.
Dubois, D. D. & Rothwell, W. J. (2004). Competency-based Human Resource Management. United Kingdom: Davies-Black Pub.
Garman, A. N. & Johnson, M. P. (2006). Leadership competencies: An introduction. Journal of Healthcare Management, 51(1), 13.
Guo, L. & Volz, Y. (2020). Toward a new conceptualization of journalistic competency: An analysis of U.S. broadcasting job announcements. Journalism & Mass Communication Educator, XX(X), 1-20.
Lawler E. (1994). From job based to competency-based organizations. Journal of Organizational Behavior.
Ley, T.; Albert, D. & Lindstaedt, S. N. (2006). Connecting Competence and Performance in Competency Management: Modeling, Assessment, Validation and Use. Competencies in Organizational E-Learning: Concepts and Tools, 83-119.
McClelland, D. C. (1973). Testing for Competence Rather Than for Intelligence. American Psychologist, 28(1), 1-14.
McLagan, Patricia A. (1997). Competencies: The Next Generation. In Training and Development, 51(5), 40-47.
Sanchez, J. C. (2011). University training for entrepreneurial competencies: Its impact on intention of venture creation. International Entrepreneurship and Management Journal, 7(2), 239-254.
Selznick, Philip (1957). Leadership in administration. New York: Harper and Row.
Shyan, H. J.; Hsuan, H.; Chih-Hsing, L.; Lin, L. & Chang-Yen, T. (2011). Competency analysis of top managers in the Taiwanese hotel industry. International Journal of Hospitality Management, (30), 1044-1054.
Vakola, Maria; Eric Soderquist, Klas & Prastacos, Gregory P. (2007). Competency management in support of organisational change. In International Journal of Manpower, 28(3/4), 260-275.