پورحسن، قاسم (1390). دین و رسانه. مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اول، شماره اول، صص63-84.
پورطولمی، منیرالسادات و کاظمخانی، سلاماله(1393). دعا و طلب در عرفان نظری، دوفصلنامه پژوهشنامه عرفان، شماره 14، صص 25-37.
حسینی، فریدهسادات؛ جمشیدی سلوکو، بهنام و مزیذی، محمد (1394). پیشبینی میزان دینداری نوجوانان بر اساس دینداری والدین و الگوهای ارتباطی خانواده. فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، سال چهارم، شماره 8، صص101-124.
حیدری، حسین؛ صدیقی ارفعی، فریبرز و عسکری بابا دی، مرجان (1391). زمینهیابی تجارب تفسیری(دعا، استخاره، رویای صادقانه، لقمه حلال، چشم زخم) از دریافتهای معرفتی در اقشار مردم کاشان. جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعاتفرهنگی، سال سوم، شماره دوم، صص55-78.
داداشی حاجی، مهدی (1389). اثربخشی دعادرمانی بر سلامت عمومی دانشجویان دانشگاه افسری امامعلی (ع). فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت نظامی، شماره 40، صص11-38.
دولتآبادی، مروه؛ خادمی، عیناله و قاسمی طوسی، محمداسماعیل (1398). تأثیر مبانی هستیشناسی صدرا در تبیین مسأله دعا. تأملات فلسفی، 8(21)، 91-117.
رعنایی، فریبا؛ فراست، اردلان و ظاهری، فرزانه (1398). بررسی نگرش و عملکرد نسبت به نماز و ارتباط آن با افسردگی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان. نشریه طب و تزکیه، 19(4)، 75-83.
ریترز، جورج (1374). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمه محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
شهریاریپور، رضا؛ امین بیدختی، علیاکبر و مرادی فرشاد (1392). بررسی رابطه میان نگرش و التزام عملی به نماز با مسئولیتپذیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاههای سمنان. فرهنگ در دانشگاه، سال سوم، شماره اول، صص64-82.
صدفی، ذبیحاله؛ محسنی تبریزی، علیرضا (1392). تبیین جامعهشناختی جامعهپذیری رسانهای، فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی-فرهنگی، دوره دوم، شماره 3، صص 101-129.
طالبان، محمدرضا؛ مبشری، محمد و مهرآیین، مصطفی (1398). بررسی روند دگرگونی ارزشی در ایران(1353-1388). دانشنامه علوم اجتماعی، شماره3، صص 23-63.
عبدی، مجتبی و رضایی، احمد ( 1393). سنجش میزان دیندار در میان دانشجویان جوان. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، (24)، 97-114.
فولادیان، مجید؛ سوهانیان حقیقی، محسن (1399). بررسی تحولات هویت جوانان ایرانی(1394-1353). فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ-ارتباطات، شماره 49، صص179-147.
مدیری، فاطمه و آزاد ارمکی، تقی (1392). بررسی تفاوتهای جنسیتی در رفاه ذهنی ایرانیان. 10(2)، 225-242.
معدنی، سعید و خسروانی، عباس (1390). عوامل مؤثر در جهتگیری ارزشی(مادی/فرامادی) دانشجویان (دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال 1390). فصلنامه مطالعات جامعهشناختی ایران، شماره 3، صص 123-143.
مقدس، علیاصغر و نوروزی، فاطمه (1390). مقایسه ارزشهای مذهبی بین دو نسل دختران و مادران شهرهای لار و جهرم. فصلنامه اجتماعی روانشناسی مطالعات زنان، دوره9، صص 7-34.
مهدویراد، مهاجر و حسنی، علی (1398). مؤلفههای حقیقت دعا از نظر شیعه و کاتولیک؛ وجوه شباهت و افتراق، معرفت ادیان، سال دهم، شماره 38؛ صص 7-24.
مهدیزاده، شراره و زارع غیاثآبادی، فاطمه (1394). رسانه و دینداری در میان جوانان، دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و ارتباطات. شماره 47، صص 145-177.
موحد، مجید؛ عباسی شهوازی، محمدتقی و هاشم پورصادقیان، مریم (1394). دعا در دنیای مدرن، مطالعه رابطه عوامل فرهنگی و اقتصادی مدرن با دعا در بین مردم شهر شیراز. فصلنامه علمی- ترویجی جامعه، فرهنگ و رسانه، شماره 17، صص142-119.
موسوی مهر، محمدمهدی (1393). تأثیرات رسانه ای شدن در ایجاد انگاره جدید از دین. دو فصلنامه دین و ارتباطات، 46(21).
موسوینسب، سیدمحمدرضا؛ عسکری، علی و شاملی، عباسعلی (1392). تحول مفهوم اجابت دعا در کودکان و نوجوانان. اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال پنجم، شماره اول، صص5-25.
نوروزی، فیضاله و فرهادیان سعید (1393). بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر دینداری جوانان .مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، شماره 23، صص1-31.
Ashley, D. (1995). Sociological Theory: Classical Statement, Massochusetts: Allyn and Bocom .
Baesler, E. James & Yi-Fan Chen (2013). Mapping the Landscape of Digital Petitionary Prayer as Spiritual/Social Support in Mobile, Facebook, and E-mail E. James Baesler and Yi-Fan Chen Old Dominion. Journal of Media and Religion, (12), 1–15..
Baesler, James E. (2002). Prayer and Relationship with God II: Replication and Extension of the Relational Prayer Model. Review of Religious Research, (44), 58–67.
Baker, J. O. (2008). An investigation of the sociological patterns of prayer frequency and content. Sociology of Religion 69(2):169–85.
Breslin, M.J. & Lewis, C.A. (2010). Examining the types of prayers of Irish adults: An evaluation of the Measure of Prayer Type
(Richards, 1991), The Irish Journal of Psychology, Vol. 31, No. 1-2, 63-67.
Campbell, Heidi (2007). What Hath God Wrought?’ Considering How Religious Communities Culture (or Kosher) the Cell Phone. Journal of Media & Cultural Studies, (21), 191-203. Online (https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10304310701269040
Cochran, J,& , Akers, R.(1989). Beyond hellfire: An exploration of the variable effects of religiosity on adolescent marijuana and alcohol use. Journal of Research in Crime and Delinquency, 26:198—225.
De Vaus, D. & McAllister, I. (1987). Gender Differences in Religion: A Test of the Structural Location Theory. American Sociological Review 52: 472–81.
Evans, T. D. F.. Cullen, R. G.. Dunaway, & Burton,V. Jr,(1995) Religion and crime reexamined: The impact of religion, secular controls, and social ecology on adult criminality. Criminology 33:195-217,
Francis, L. J. & Robbins, M. (2008). Psychological type and prayer
preferences: A study among Anglican clergy in the United Kingdom.
Mental Health, Religion & Culture, 11, 67–84. http://dx.doi.org/10.1080/
13674670701619445
Giddens, A. (1990) The Consequences of Modernity. Stanford: Stanford University Press.
Greenway,T. S.. Sarah Schnitker, s. Abigail M. Shepherd, A.M. (2017)." Can Prayer Increase Charitable Giving? Examining the Effects of
Intercessory Prayer, Moral Intuitions, and Theological Orientation
on Generous Behavior ", THE INTERNATIONAL JOURNAL FOR THE PSYCHOLOGY OF RELIGION, VOL. 28, NO. 1, 3-18
Harris, I.. Christopher R. Engdal,B.E..OlsonR.H.A.. Winskowski, A.M..McMahill,J. (2008). ‘Christian Religious Functioning and Trauma Outcomes.’ Journal of Clinical Psychology 64: 17–29.
Hatch, T.G.(2016). The Power of Prayer in Transforming Individuals and Marital Relationships: A Qualitative Eamination of Christian, Jewwish,and Muslim Families, Rev Relig Res, 58, 22-46
Hirschkind, C. (2006). The Ethical Soundscape: Cassette Sermons and Islamic Counterpublics. New York: Columbia University Press.
Katz, J. E. (2006). Magic in the air: Mobile communication and the transformation of social life. New Brunswick, NJ: Transaction Publishers.
Katz, J.. & Aakhus,M. (2002). Perpetual contact: Mobile communication, private talk, public performance. New York, NY: Cambridge University Press.
Krause, N. (2004). Assessing the Relationship among Prayer Expectancies, Race, and Self-Esteem in Late Life. Journal for the Scientific Study of Religion 43: 395–408.
Krause, Neal (2004). Assessing the Relationship among Prayer Expectancies, Race, and Self-Esteem in Late Life. Journal for the Scientific Study of Religion, (43), 395–408.
Krause, neal (2012). Parental Religious Socialization Practices, Connectedness With Others, and Depressive Symptoms in Late Life, Int J Psychol Relig. 22(2), 135–154.
Krauss, Neal & Linda M. Chatters (2005). Exploring Race Differences in a Multidimensional Battery of Prayer Measures among Older Adults. Sociology of Religion, (66), 23–43.
Krauss, Neal and Linda M. Chatters. 2005. Exploring Race Differences in a Multidimensional Battery of Prayer Measures among Older Adults, Sociology of Religion, 66: 23–43.
Ladd, K.. & Spilka, B. (2002). Inward, outward, and upward: Cognitive aspects of prayer. Journal for the Scientific Study of Religion, 41, 475–484. doi: 10.1111/1468-5906.00131.
Lammers, C. M.. Ireland, M. R..& Blum, R..(2000). Influences on adolescents' decision to postpone onset of sexual intercourse: A survival analysis of virginity among youths aged 13 to 18 years. Journal of Adolescent Health. 26:42^8.
Lammers, C. M.; Ireland, M. R. & Blum, R. (2000). Influences on adolescents' decision to postpone onset of sexual intercourse: A survival analysis of virginity among youths aged 13 to 18 years. Journal of Adolescent Health, (26).
Ling, R. (2004). The mobile connection: The cell phone’s impact on society. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann.
Lipka, M. (2015). 5 facts about prayer. Retrieved September 5, 2015, from http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/
05/06/5-facts-about-prayer.
Masters, Kevin S. & Glen I. S. (2007). Prayer and Health: Review, Meta-Analysis, and Research Agenda. Journal of Behavioral Medicine 30: 329–38.
Norris, P. & Inglehart,R(2004). Sacred and Secular: Religion and Politics Worldwide. Cambridge: Cambridge University Press.
Pawlak, R. & Defronzo,J. (1993). Social bonds, early trauma and smoking: Evidence ofthe group-specific relevance of control-theory. Journal of Drug Education 23:201-14.
Poloma MM, Pendleton BF. (1989). Exploring types of prayers and quality of life: A research note. Review of Religious Research, 31(1), 46-53.
Rosmarin, D.H.; Poloma & Pendleton’s (1989). Prayer Types Scale in Christian, Jewish, and Muslim Praying Adults: One Scale or a Family of Scales?. Psychology of Religion and Spirituality, 7(3), 205–216.
Rosmarin,D.H. Poloma and Pendleton’s (1989) Prayer Types Scale in Christian, Jewish, and Muslim Praying Adults: One Scale or a Family of Scales?. Psychology of Religion and Spirituality, Vol. 7, No. 3, 205–216.
Ryan, R. M. & Deci, E. L. (2009). Promoting self-determined school engagement: Motivation, learning, and well-being. In K. R. Wenzel & A. Wigfield (Eds.), Handbook of motivation at school (pp. 171–195).online(https://psycnet.apa.org/record/2009-24219-009)
Varon, S. & A. Riley (1999). Relationship between matemal church attendance and adolescent mental health and social functioning. Psychiatric Services, (50), 799-805.
Varon, S. & Riley,A. (1999). Relationship between matemal church attendance and adolescent mental health and social functioning. Psychiatric Services 50:799-805.
Wallace, J. M. & Williams, D. R. (1997). Religion and adolescent health-compromising behavior. In Health risksand developmental transitions during adolesconce, edited by Schvlenberg ,J.. , Maggs, J. L.. Hurrelmann, K.. 444-68, Cambridge: Cambridge University Press,
Whittington, B. L.. & Scher, S. J. (2010). Prayer and subjective well-being: An examination of six different types of prayer.
International Journalfor the Psychology of Religion, 20, 59–68.
http://dx.doi.org/10.1080/ 10508610903146316