بسم الله الرحمن الرحیم

نشریه علمی «دین و ارتباطات»، با صاحب امتیازی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام که تحت مدیریت علمی دانشکده‌ معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات که اهداف و چشم‌انداز‌های آن را در «توسعه دانش بشری مبتنی برغایت گرائی آفرینش، آموزه‌های وحیانی و معارف و علوم اسلامی و همچنین تقویت پژوهش به ویژه در جهت تحقق نظام‌های معرفتی بر پایه‌ تعالیم اسلام، گسترش مرزهای علوم اسلامی و تحقیقات میان رشته‌ای بین علوم اسلامی و علوم انسانی - اجتماعی و ارائه‌ دستاوردهای آن و ترویج مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام» (به استناد بیانیه‌ رسالت دانشگاه)، در حوزه‌ فرهنگ و ارتباطات سر لوحه‌ی کار خویش قرار داده است.

∴   نوع و اعتبار نشریه: واجد اعتبار «نشریه علمی» از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
     ∴   مجوز شماره 124/5131 مورّخ 1371/08/25
∴   آغاز انتشار: زمستان 1371
∴   دوره انتشار: دوفصلنامه
∴   حوزه موضوعی: علوم فرهنگ و ارتباطات با رویکرد دینی - اسلامی
∴   نوع مقاله‌های قابل انتشار: پژوهشی
∴   زبان نشریه: فارسی | انگلیسی
     ∴   چکیده و منابع به زبان انگلیسی برای مقاله‌های غیرانگلیسی
∴   اصول اخلاقی انتشار: تابع دستورالعمل‌های کمیته بین‌المللی اخلاق نشر (COPE)
∴   سیاست داوری مقاله‌ها: داوری همتا | دو سو ناشناس | حداقل دو داور برای هر مقاله
∴   نحوه دریافت مقالات: صرفاً الکترونیکی و از طریق این پایگاه
∴   هزینه انتشار: حداکثر 15.000.000 ریال
∴   استاندارد مأخذنویسی: ویرایش هفتم شیوه‌نامه APA | درون‌متنی
∴   شناسه دائمی مقاله‌ها: اخذ شناسه بین­‌المللی دیجیتال اسناد (DOI) برای هر مقاله
∴   متوسط زمان بررسی اولیه: پنج روز
∴   متوسط زمان اعلام نتیجه: حداقل دو و حداکثر شش ماه
∴   مشابهت‌یابی: سمیم‌نور

علمی-پژوهشی

بازشناخت اصول و فنون مذاکره با تأکید بر معنویت در الگوی مذاکره جعفر بن ابی طالب

صفحه 1-34

10.30497/rc.2025.246910.2061

محمدجواد یعقوبی


تاثیر احتمالی جامعه دورۀ ناصری بر تحوّل شبیه زینب در نسخ تعزیه‌ تکیۀ دولت

صفحه 35-68

10.30497/rc.2025.247182.2072

سمیه سلیمی؛ مسلم نادعلی زاده


دلالت های بینش تمدنی در سیاستگذاری فرهنگی

صفحه 69-108

10.30497/rc.2024.245223.2025

محمد هادی همایون؛ محمد رضا برزویی؛ عبدالکریم خیامی؛ هادی غیاثی فتح آبادی


الگوی راهبردی مدیریت رسانه‌های اجتماعی در عرصه جهاد تبیین

صفحه 109-154

10.30497/rc.2025.247203.2074

سید جواد امینی؛ محمد محمدیان؛ حجت سلیم


فراترکیب چیستی هنر انقلاب اسلامی

صفحه 155-184

10.30497/rc.2025.247277.2079

محسن جوهری؛ محسن لبخندق


الگوی عملکرد "قاسطین" در تقابل با امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) بر مبنای تحلیل گفتمان گزارش‌های ناصبی‌گری تشکیلاتی

صفحه 185-234

10.30497/rc.2025.247578.2085

میثم مطیعی؛ مرتضی سلطانی


تحلیل مسیر رابطه بین جنسیت، سطح تحصیلات و دینداری با عمل به باورهای دینی و نشاط اجتماعی در بین مسلمانان ایرانی

صفحه 235-268

10.30497/rc.2025.248376.2116

زاهده رحمانیان؛ عارفه ریاحی


شناسایی عوامل موثر بر شکل‌گیری روحیه دین‌گریزی دانشجو معلمان مرد دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم اباد: یک مطالعه پدیدارشناسی

صفحه 269-304

10.30497/rc.2025.247326.2080

سعید رومانی؛ علیرضا محمدی دکاموند؛ احمد حقی


تحلیل محتوای توسعه سازمان‌های رسانه‌ای با رویکرد مهندسی ارزش

صفحه 305-346

10.30497/rc.2025.247126.2067

فائزه فرهودی


عوامل استفاده دانشجویان دختر تهرانی از رسانه‌ها‌ی صوتی نوین

صفحه 347-380

10.30497/rc.2025.247391.2082

میثم فرخی؛ مریم مومن


تحلیل نهادی و حقوقی مشارکت رسانه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد در سیاست‌گذاری رفاه زنان در ایران: با تأکید بر قواعد حاکم و مبانی دینی

صفحه 381-418

10.30497/rc.2025.248429.2119

علی جنادله؛ سید سعید وصالی؛ اسماعیل عالی زاد؛ زهرا حمیدی سوها


هویت‌جویی نوجوانان ایرانی هوادار گروه‌های پاپ کره‌ای به مثابه ارتباطات آیینی

صفحه 419-454

10.30497/rc.2024.244562.1976

عبداله بیچرانلو؛ متین عزیزی همدانی


 

تعداد دوره‌ها 19
تعداد شماره‌ها 36
تعداد مقالات 314
تعداد نویسندگان 540
تعداد مشاهده مقاله 896,142
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 558,399
نسبت مشاهده بر مقاله 2853.96
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1778.34
تعداد مقالات ارسال شده 1,093
تعداد مقالات رد شده 545
تعداد مقالات پذیرفته شده 68
درصد پذیرش 6
زمان پذیرش (روز) 325
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
تعداد داوران 226
صاحب امتیاز

مدیر مسئول سردبیر مدیر داخلی
دوره انتشار
دو فصلنامه
شاپا چاپی
شاپا الکترونیکی

ابر واژگان