موضوعات = ارتباطات جمعی
‌‌تغییر بازنمایی نقش‌های خانوادگی در آگهی‌های بازرگانی؛ ظهور الگوی وارونگی نقشی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 خرداد 1402

10.30497/rc.2023.243027.1901

فاطمه ملک خانی؛ اعظم راود راد؛ علی اصغر اسلامی تنها؛ سید محمد علی غمامی


تبیین مولفه های سبک زندگی دینی در سریال های خانوادگی ماه رمضان سال 1397 سیمای جمهوری اسلامی ایران ( شبکه های ۳-۲-۱)

دوره 30، شماره 2، آذر 1402، صفحه 473-504

10.30497/rc.2023.241536.1830

علی محمد موحدی متین؛ سید محمد دادگران؛ محمد رضا رسولی


تحلیل گفتمان پیام دینی آنلاین (مطالعه موردی: صفحه‌های اینستاگرام علیرضا پناهیان و حسن آقامیری)

دوره 30، شماره 2، آذر 1402، صفحه 625-652

10.30497/rc.2023.243989.1950

ابتسام رضوی دینانی؛ وحید عقیلی؛ حسن مسعودی


تقدس‌زدایی از منجی موعود در بازی‌های رایانه‌ای

دوره 30، شماره 1، خرداد 1402، صفحه 81-110

10.30497/rc.2022.242267.1869

عفت السادات افضل طوسی؛ محدثه شعبانی رهبر


الگوی مطلوب حکمرانی آینده‌نگرانه و کاهنده آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی خارجی در ایران

دوره 30، شماره 1، خرداد 1402، صفحه 205-238

10.30497/rc.2022.243928.1948

علی نوریجانی؛ حسین اسلامی؛ سید علیرضا افشانی؛ حسن دهقان دهنوی


ارائه الگوی مدیریت خلاقیت با رویکرد سرمایه اجتماعی در صدا و سیمای محلی اصفهان

دوره 29، شماره 2، آذر 1401، صفحه 32-1

10.30497/rc.2022.76517

شیرین تبریزی؛ فائزه تقی‌پور؛ سعید شریفی؛ حمید دوازده امامی


راهبردهای مواجهه با آسیب‌های مصرف رسانه‌های اجتماعی برای خانواده

دوره 29، شماره 2، آذر 1401، صفحه 60-33

10.30497/rc.2022.76518

محمدرضا تقوی پور؛ عبدالله بیچرانلو


مؤلفه‌های گفتمانی موافق و مخالف قصاص در سینمای ایران

دوره 29، شماره 2، آذر 1401، صفحه 126-99

10.30497/rc.2022.76520

حمیدرضا دانش‌ناری؛ نرجس ملکی


اجتماع گیم‌نت‌های ایرانی؛ ویژگی‌ها، امکانات و کارکردهای ارتباطاتی

دوره 29، شماره 2، آذر 1401، صفحه 262-221

10.30497/rc.2022.76524

مجتبی صمدی؛ مهدی محسنیان راد؛ هادی خانیکی؛ علیرضا حسینی پاکدهی


از دین‌ورزی شادمانه و عید محور تا دینداریِ سوگوارانه و شخص محور (سیر تحولات بازنمایی آئین‌های دینی در مطبوعات سده‌ی اخیر تهران؛ مطالعه‌ی موردی: روزنامه اطلاعات)

دوره 29، شماره 2، آذر 1401، صفحه 312-263

10.30497/rc.2022.76525

مجید فولادیان؛ سید محمدمهدی واعظ موسوی؛ نجمه عرفانیان خدیوی؛ امین مجیدی فرد


نقش هفت نظریۀ تاثیرگذار علوم اجتماعی و علوم سیاسی در فرآیند اقناع رسانه‌ای بین‌المللی گروه‌های تروریستی (مطالعۀ موردی: داعش)

دوره 29، شماره 2، آذر 1401، صفحه 342-313

10.30497/rc.2022.76526

هومن قاپچی؛ سید مهدی شریفی؛ علی اکبر فرهنگی؛ طاهر روشندل اربطانی


رابطۀ سواد رسانه‌ای و هوش اجتماعی کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران)

دوره 29، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 80-49

10.30497/rc.2022.76182

امیر جهانی؛ سمیه تاجیک اسماعیلی


مطالعه‌ای نئوفرمالیستی بر نمایش لحظۀ معجزه در سینما از دیدگاه مسیحیت

دوره 29، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 194-173

10.30497/rc.2022.76186

محمد جواد گهربخش؛ بابک سعداللهی؛ فرناز قره‌داغی؛ پدرام رستمی


گفتمان‌های حاکم بر آموزش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در ایران

دوره 29، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 254-223

10.30497/rc.2022.76188

سیما میربخش؛ محمد سلطانی‌فر؛ بهاره نصیری


دلالت‌های تربیت اجتماعی اسلامی در کتاب‌های مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی ایران با توجه به مبانی فلسفۀ میان‌فرهنگی

دوره 29، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 285-255

10.30497/rc.2022.76189

فهیمه نصیری؛ طیبه ماهروزاده؛ مریم بناهان


طراحی الگوی ارزیابی اخلاق در سازمان‏‌های رسانه‌‏ای

دوره 29، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 318-287

10.30497/rc.2022.76190

سیدمحمدحسین هاشمیان


تدوین معیارهای اخلاق حرفه‌‏ای برای رسانه ملی بر مبنای آموزه‌‏های اسلامی با تأکید بر کتاب معراج‌‏السعادة

دوره 29، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 342-319

10.30497/rc.2022.76191

محمدعلی هرمزی‌زاده؛ محمدحسین ساعی؛ محمدصادق باطنی


شناسایی مسائل صداوسیما در سیاست‌گذاری برای تعامل با رسانه‌های جدید

دوره 28، شماره 2، اسفند 1400، صفحه 479-459

10.30497/rc.2022.76096

عبدالکریم خیامی؛ سید جمال‌الدین حسینی؛ لیلا عباد اردستانی


بررسی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم

دوره 28، شماره 2، اسفند 1400، صفحه 533-503

10.30497/rc.2022.76098

علی رحیمی؛ فاطمه عزیزآبادی فراهانی؛ محمود عزیزی


نقد و بررسی مبانی فقهی سیاست جمهوری اسلامی ایران در پالایش فضای مجازی (فیلترینگ)

دوره 28، شماره 2، اسفند 1400، صفحه 677-653

10.30497/rc.2022.76103

علیرضا هاشم زادگان؛ علی غلامی


ترسیم آینده‌های معنوی و فرهنگی جوامع بشری در پارادایم ترنس‌مدرن مطالعه موردی: تحلیل گفتمان انتقادی فیلم «پرسی جکسون و دزد صاعقه»

دوره 28، شماره 2، اسفند 1400، صفحه 705-679

10.30497/rc.2022.76104

مهدی یعقوبی؛ علی اکبر فرهنگی؛ سید جمال الدین طبیبی


تعریف و واکاوی مفهوم سواد فضای مجازی و نسبت سواد رسانه‌ای با آن

دوره 28، ویژه‌نامه اول؛ دین، رسانه و سواد رسانه‌ای، آذر 1400، صفحه 157-127

10.30497/rc.2021.75913

علی آزادی احمدآبادی؛ سعید فتحعلی؛ عبدالکریم خیامی


اثربخشی برنامه آموزشی ارتقا سواد رسانه‌ای بر دلزدگی زناشویی در زوجین پرمصرف فضای مجازی شهر اصفهان

دوره 28، ویژه‌نامه اول؛ دین، رسانه و سواد رسانه‌ای، آذر 1400، صفحه 195-158

10.30497/rc.2021.75914

امین رضوانی؛ سید اسماعیل موسوی


بررسی رابطه سواد رسانه‌ای و کنشگری فعال دینی در عرصه مجازی (مطالعه موردی: طلاب علوم دینی)

دوره 28، ویژه‌نامه اول؛ دین، رسانه و سواد رسانه‌ای، آذر 1400، صفحه 248-226

10.30497/rc.2021.75916

محمدحسین شعاعی


نگرش دانشجویان درباره اهمیت عوامل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در افزایش سواد حریم خصوصی برخط

دوره 28، ویژه‌نامه اول؛ دین، رسانه و سواد رسانه‌ای، آذر 1400، صفحه 304-276

10.30497/rc.2021.75918

زهره عزیزی؛ صالح رحیمی؛ وکیل احمدی